onsdag 7 januari 2015

Dag 15-18

Dag 15
Dagen inleddes med Delfinsafari utanför Knysna Heads. Det var en häftig upplevelse att passera världens näst farligaste passage.
På em passade jag på att spela den andra mästerskapsbanan här. Det var oxå en magisk upplevelse att få spela med Indiska Oceanen som utsikt på många av hålen. Coolt även att en stor familj Babianer var med mig på ettans fairway.

Dag 16
Vi körde från Knysna till Lalibela och Idwala game lodge. Inte riktigt samna standard som Dan Olofssons Thanda och heller inte som Motswiri, men fint i alla fall. Tyvärr vill inte min feber riktigt ge med sig och dessutom hade vi otur med safarijeepen som gick sönder under första turen. Vi såg i alla fall flodhäst, lejon, elefant, noshörning och mycket mera.

Dag 17
Idag åkte vi till Port Elisabeth där vi tagit det lugnt vid poolen/stranden. Efter ett läkarbesök konstaterades att jag fått en infektion från ett fästingbett och därför får jag gå på antibiotika samt blivit ordinerad vila.

Dag 18
Hemresa vi Joburg och Dubai. Alla trötta.

Location:Knysna, Idwala & Port Elisabeth

Inga kommentarer: