torsdag 1 januari 2015

Dag 11-12

Dag 11
Från Stellebosch till vackra Hermanus var det inte mer än en dryg timme att köra.
Vi tog det lugnt vid poolen och gick en promenad och hälsade på lite Dassies, som trots sin ringa storlek, är släkt med både Elefant och sjöko.
På em trillade jag i badkaret då jag lutade mig mot vad jag trodde var en vägg, men det visade sig vara ett jalusi. Stukad handled och skadat finger blev resultatet.

En grymt fin nyårssupé nere i Hermanus på La Pentola fick avsluta 2014.

Dag 12
Idag blev det en lång dag idag med mycket bilkörning. Tyvärr trillade jag i badkaret (helt nykter skall tilläggas) så den långa bilresan från Hermanus till Oudtshoorn var inte helt smärtfri. Vi åkte genom ökenlandskap och bergspartier som var otroligt vackra. Jag hade mest ont i magen, huvudet och framförallt i armen. Lite febrig var jag också, sannolikt av chocken när jag trillade, men det går ju inte att klaga...

En stukad handled och åtskilliga timmar senare landade vi i strutsmeckat Oudtshoorn. Snabbvisit på strutsfarm och en enkel lunch hanns med innan  vi tillbringade em vid poolen. Handleden är bättre efter smärtstillande och gasbinda på.

Tempen idag ligger mellan 34-37 grader!
Nu ser vi fram emot middagen ikväll innan det blir nya äventyr på Cango wild life och sedan i Knyssna imorgon

Inga kommentarer: